Aktualności

        • Pióra Dyrektora rozdane!

          W kwietniu odbył się III Szkolny Konkurs Ortograficzny „O Pióro Dyrektora szkoły".

          Wzięli w nim wszyscy uczniowie klas 4-8, którzy pisali eliminacyjne dyktando w trzech kategoriach wiekowych: klasy trzecie i czwarte, piąte i szóste oraz siódme i ósme. Do finału zakwalifikowało się 36 osób, które walczyły o „pióro pani dyrektor”.  Spośród rywalizujących ze sobą uczniów zostali wyłonieni szkolni mistrzowie ortografii i to do nich w tym roku powędrowały pióra. Zostali nimi:

          W klasach 3 i 4 - Aleksandra Brela - uczennica kl. 4 c  

          W klasach 5 i 6 - Zuzanna Rosiek - uczennica klasy 6a

           W klasach 7 i 8 - Łukasz Guzik – uczeń klasy 7a

          Wśród trzecioklasistów najlepszym okazał się Oskar Piotrowski z klasy 3c.

          Eleganckie pióra i dyplomy i nagroda dla Oskara zostały wręczone przez panią dyrektor na uroczystym spotkaniu z okazji Święta Patrona szkoły.

                               Gratulujemy i zapraszamy do udziału w konkursie już za rok!        

           

                           Bożena Leszczyńska-Skwarczek        

        • Wyniki konkursu na mural w bibliotece szkolnej

          Z ogromną radością ogłaszamy wyniki szkolnego konkursu na projekt muralu, który ozdobi ścianę naszej biblioteki! 

          Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za wspaniałe prace – każda z nich była wyjątkowa i pokazała, jak wielki talent i wyobraźnię mają nasi uczniowie. Temat konkursu: „Wypożyczalnia skrzydeł” zainspirował wielu do stworzenia niezwykłych wizji.

           Zwycięzcą konkursu została Maja Cieszko z klasy 6b.

          Drugie miejsce otrzymała Anna Jezioro z klasy 4d.

          Trzecie miejsce zajęła Aleksandra Brela z klasy 4c.

           Wyróżnienia otrzymali: Maja Sieradzka z klasy 4b Amelia Wyrwisz z klasy 4aoraz podziękowania dla wszystkich uczestników za zaangażowanie i serce włożone w każdy projekt.Ich projekt zachwycił komisję oryginalnością, kompozycją oraz pomysłowym połączeniem literatury z motywami fantastycznymi i edukacyjnymi.

           Projekt zwycięski już niedługo zostanie przeniesiony na ścianę biblioteki – wspólnie stworzymy wyjątkową przestrzeń, która będzie inspirować kolejne pokolenia czytelników!

          Jeszcze raz gratulujemy wszystkim artystom – dziękujemy, że dzięki Wam nasza biblioteka stanie się jeszcze piękniejszym i bardziej magicznym miejscem! 

        • Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Polak ma essę!2" zakończony sukcesem...

          #Polakmaessę !2 #zadanie21 #SzkołaPodstawowanr1wMikołowie #AnnaWalczak

          Klasa 4a zrealizowała zadanie 21 w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Polak ma essę 2”. Przygotowali spis spisu książek, obejmujący m.in. czytanie w nietypowym miejscu, selfie z książką, książkową fotobudkę, mem czytelniczy oraz czytelnicze koło fortuny.

          To zadanie było nie tylko możliwe, ale także skutki uboczne rozwijanie pasji czytelniczych wśród uczniów. Dzięki niemu można odkryć systemy obcowania z książkami, co pozwala na korzystanie z ich dostępu do literatury nie tylko podczas zajęć, ale także w wolnym czasie. Brawo za twórczość i udział!

          Bohaterskie leporello stworzyli uczniów klasy 5c. W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Polak ma essę!2” przygotowali wyjątkowe harmonijkowe książeczki przedstawiające pana Tomasza – bohatera „Katarynki” Bolesława Prusa. Brawo za twórczość i udział!

          Kreatywne portrety Ani Shirley

          Uczennice klasy 5c podjęły się niezwykłych wyzwań! W ramach zadań nr 13 wystąpili bohaterowie portrety bohaterki, wystąpilic jej następstwa oraz cechy zbieżne z ideałami feminizmu – od dążenia do działań i realizacji zadań, przez wyzwania o swoje prawa, po wsparciu dla innych członków.

          W tym czasie chłopcy pracowali nad innym wykonaniem pt. „Gdzie jest Zielone Wzgórze?”. Zadanie polegało na opracowaniu wizualizacji Zielonego Wzgórza oraz oznaczeniu różnych lokalizacji, w tych, których nazwa jest nadała Ania.

          Dzięki mocy i zaangażowaniu wszyscy uczniowie pokazali, jak pięknie można wyrazić swoje interpretacje i pasje!

          Anna Walczak

        • Konkurs Logopedyczny „Językołamacz”

          Z przyjemnością ogłaszamy  wyniki Powiatowego Konkursu Logopedycznego „Językołamacz”, który polegał na zaprezentowaniu recytacji wiersza Moniki Zielińskiej-Miętkiewicz „Świat bez pszczół”
           Celami konkursu są dążenie do poprawności językowej oraz rozwijanie umiejętności werbalnych uczniów, dbanie o prawidłową wymowę oraz piękną recytację, popularyzowanie poezji dziecięcej oraz motywowanie do wspólnej pracy uczniów, rodziców i nauczycieli nad poprawnością językową.
          Nagrody zdobyli:
          I miejsce  ex aequo - Paulina Jonek ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Mikołowie, Kornelia Kozioł ze Szkoły Podstawowej nr 12 w Mikołowie oraz Zbigniew Juszczyk ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Łaziskach Górnych.
          II miejsce ex aequo – Liliana Rawner ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Mikołowie, Oliwier Kagoń ze Szkoły Podstawowej nr 10 w Mikołowie oraz Ryszard Skorupka ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Orzeszu.
          III miejsce ex aequo – Adam Cioć ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Mikołowie, Błażej Bojdoł ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Mikołowie, Ksawery Piernikarczyk ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Łaziskach Górnych oraz Ryszard Prychniewski ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Orzeszu.
          Wyróżnienia otrzymali: Przemysław Bogacki, Julian Kubal, Elena Gaćkowska oraz Wiktor Pietyra ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Mikołowie.
          Szczególne podziękowania składamy Starostwu Powiatowemu w Mikołowie za ufundowanie wspaniałych nagród.  Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu!

          Justyna Teodorczuk
           

        • Świetlica na medal

          Z radością informujemy, że w roku szkolnym 2024/2025 nasza świetlica brała udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Świetlica na medal” 🏫⭐

          Celem projektu była:
          🤝 integracja zespołu świetlicowego
          👥 rozwijanie umiejętności pracy w grupie
          💗 kształtowanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych
          …wszystko to w duchu edukacji włączającej.

          Projekt promował świetlicę jako miejsce kreatywnej aktywności uczniów i nauczycieli, a także sprzyjał wymianie doświadczeń między placówkami z całej Polski. Miał charakter nierywalizacyjny.

          Uczniowie naszej świetlicy przez cały okres od 1 października 2024 r. do 30 kwietnia 2025 r. realizowali różnorodne działania zaproponowane przez autorów projektu.

          Projekt był zgodny z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025.

          Iwona Roj

        • Projekt edukacyjny „Neuroróżnorodność w europejskim wydaniu”

          Klasa 2a naszej szkoły bierze udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Neuroróżnorodność w europejskim wydaniu”. Celem inicjatywy jest rozwijanie świadomości uczniów na temat różnorodności neurologicznej oraz kulturowej, a także kształtowanie postawy otwartości, szacunku i tolerancji wobec innych.  

          Projekt wspiera wszechstronny rozwój dzieci, angażując je w ciekawe działania edukacyjne rozwijające kompetencje poznawcze, społeczne i emocjonalne. W ramach zajęć uczniowie mają okazję poznawać europejskie dziedzictwo kulturowe, rozwijać swoje umiejętności współpracy, a także korzystać z nowoczesnych technologii, które wzbogacają proces nauczania.  
           

        • Wojewódzki Konkurs Czytelniczy "W świecie książek Justyny Bednarek"

          Pola Kukuła, Marysia Gawlas, Hania SzpakAniela Kalita wzięły udział wojewódzkim konkursie i z radością informujemy, że zdobyły wyróżnienia. Konkurs poświęcony był twórczości Justyny Bednarek – autorki uwielbianej przez młodych czytelników m.in. za serię o skarpetkach.

          Konkurs był doskonałą okazją, by zagłębić się w świat pełen humoru, przygód i niebanalnych bohaterów. Uczestnicy wykazali się ogromną wiedzą, zaangażowaniem i pasją do literatury.

          Konkurencja była duża, a pytania szczegółowe, tym bardziej gratulujemy wszystkim wyróżnionym oraz dziękujemy za godne reprezentowanie naszej szkoły!

          Agnieszka Szrubarz

        • Wielkanocna zbiórka żywności w mikołowskich sklepach

          W miniony weekend 12-13 kwietnia br. uczniowie z naszej szkoły zaangażowali się w pomoc przy zbiórce żywności. Przy współpracy ze Stowarzyszeniem „Uśmiech” pomagali zbierać produkty do tzw. Banku Żywności. Dary trafią do najbardziej potrzebujących.

          Dziękujemy wszystkim zaangażowanym

          Pedagodzy

        • LAURY ROZDANE !

          Po kilkumiesięcznych zmaganiach zakończył się udział uczniów naszej szkoły w tegorocznych Wojewódzkich Konkursach Przedmiotowych. 

          Z wielką satysfakcją informuję, że nasi uczniowie zdobyli 3  tytuły laureata oraz 5 tytułów finalisty. Oto oni:

          Artur Pyka – LAUREAT  z matematyki i fizyki

          Nazar Brazhnyk – LAUREAT z języka rosyjskiego

          Milena Trzebuniak – FINALISTKA  z języka angielskiego

          Wiktoria Rzymełka – FINALISTKA z biologii

          Maja Dudzik – FINALISTKA z geografii

          Marcin Bronder – finalista z geografii

          Maciej Bieńko – finalista z geografii

          Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za duży wysiłek włożony w przygotowania do konkursów, a nagrodzonym gratulujemy osiągnięcia najwyższych  laurów.

           

          Krzysztof Skwarczek

          wicedyrektor ds. dydaktycznych

        • „The English Night Project from 7 to 7”

          Wieczorem i w nocy z piątku na sobotę 21 i 22 marca 9 uczniów z klasy 7c oraz 2 uczennice z 7a spotkali się w szkole, aby wziąć udział w językowym projekcie edukacyjnym pt. „Angielska Noc od 7 do 7”. Celem projektu była nauka języka angielskiego, a zwłaszcza kształtowanie umiejętności mówienia i rozumienia ze słuchu. Założeniem projektu było, aby wszyscy uczestnicy spotkania cały czas posługiwali się językiem angielskim, zarówno podczas wykonywania zadań, jak i w czasie rozmów między sobą. Projekt został szczegółowo zaplanowany, każdy uczeń był odpowiedzialny za poprowadzenie zadania językowego dla całej grupy. Najważniejsze z nich to:
          1. Shopping spree in Biedronka (zakupy w Biedronce, klienci sklepu myśleli, że jesteśmy grupą z wymiany międzynarodowej)
          2. Teatime and coffee break with Paula 1 and Olivia
          3. Rugby in the gym with Daisy, Tymon, Pola and Kris
          4. What’s cooking? – dinner with Hannah and Paula 2
          5. Board games with Matt and Matti
          6. Midnight horror
          7. Young Poets Society (czytanie wierszy w piwnicy szkolnej)
          Spędziliśmy w szkole 12 godzin od 7 wieczorem do 7 rano bez snu (z nielicznymi wyjątkami), tworzyliśmy zgraną grupę, bawiliśmy się świetnie, było dużo zabawnych sytuacji, ale przede wszystkim mówiliśmy po angielsku, w naturalny sposób, w realnych sytuacjach. Po wielkim sprzątaniu opuściliśmy mury naszej szkoły o 7 rano zmęczeni, niewyspani, ale szczęśliwi z nadzieją, że to dopiero początek i ciąg dalszy nastąpi.

          Krzysztof Skwarczek – opiekun grupy

        • Z wielkim smutkiem żegnamy Małgosię Wiechę.

          Była osobą o niezwykłej wrażliwości – otwierała przed nami świat osób niewidomych, uczyła, jak pomagać mądrze i z empatią. Współpracując ze Stowarzyszeniem De Facto, szkoliła naszych uczniów, czuwała nad jakością ich audiodeskrypcji, dzieliła się wiedzą i sercem. Dzięki niej mogliśmy patrzeć dalej i dostrzegać więcej.

          Małgosiu, dziękujemy za wszystko. Na zawsze pozostaniesz w naszej pamięci.

        • Ratujmy Grzegorza

          Zwracamy się z prośbą o pomoc dla naszego kolegi, przyjaciela, nauczyciela, wychowawcy

          Grzegorz to człowiek pełen pasji i energii – nauczyciel wychowania fizycznego, miłośnik sportu, piłkarz, biegacz, DJ i przede wszystkim człowiek o wielkim sercu. Przez lata motywował dzieci i młodzież do pokonywania własnych słabości, ale nie tylko na boisku czy bieżni – uczył ich także, jak być lepszymi ludźmi. Sam dawał przykład, angażując się w pomoc innym.

          16 lutego 2025 r. Grzegorz poleciał do Hurghady na tygodniowy wypoczynek. Miał to być czas regeneracji, chwilowa ucieczka od codziennych obowiązków. Niestety, zamiast odpoczynku spotkało go ogromne nieszczęście.

          23 lutego trafił w stanie krytycznym do szpitala Cleopatra w Hurghadzie. Wylew krwi do mózgu spowodowany pęknięciem krwiaka był tak rozległy, że natychmiast przewieziono go na blok operacyjny.

          Egipscy Neurochirurdzy przez pięć godzin walczyli o jego życie. Usunięcie krwiaka wiązało się z ogromnym ryzykiem, ale była to jedyna szansa, by dać mu choć cień nadziei. Mimo operacji jego stan nadal jest krytyczny.

          Grzegorz nie odzyskał przytomności. Od pierwszych godzin po zabiegu jest w śpiączce farmakologicznej i podłączony do respiratora, ponieważ jego organizm nie jest w stanie samodzielnie funkcjonować. Każdy dzień jego pobytu na Oddziale Intensywnej Terapii to nie tylko heroiczna walka o życie, ale też dramatycznie rosnące koszty leczenia.

          Grzegorz musi wrócić do Polski – to jego jedyna szansa.

          Potrzebujemy Waszej pomocy, aby sprowadzić go do domu i dać mu szansę na dalsze leczenie i rehabilitację.

          Link do zbiórki na portalu zrzutka.pl

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1
      • (+32) 2262338
      • ul. Konstytucji 3 Maja 20 43-190 Mikołów
        Poland
      • Dyrektor szkoły: Bożena Hain
      • Adres skrzynki podawczej na platformie e-PUAP: /SP1Mikolow/SkrytkaESP
      • Adres e-doręczeń:
        AE:PL-13504-52323-RGHDH-23
  • Biuletyn informacji publicznej
  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 134469
  • Facebook