Rekrutacja dzieci do klas I z spoza obwodu SP nr 1
Szanowni Rodzice!
Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi rekrutacji dla dzieci spoza obwodu do Szkoły Podstawowej nr 1 im. Powstańców Śląskich w Mikołowie na rok szkolny 2025/2026
TERMIN składania dokumentów: od 7 lutego 2025 r. – do 14 lutego 2025 r.:
Pasowanie na czytelnika biblioteki
Pasowanie na czytelnika to wyjątkowe wydarzenie, które ma na celu uświetnienie momentu, który wprowadza dzieci w świat literatury. W ostatnim miesiącu klasy pierwsze podczas pasowania miały okazję zobaczyć Molika Książkowego, Panią Książkę oraz Krasnale, które zaznajomiły dzieci z gatunkami literatury, zadawały zagadki. Molik miał w worku przygotowane rekwizyty z bajek. Uczniowie musieli odgadnąć, z jakich baśni i bajek pochodzą. Na końcu wspólnie z Panią Książką omówiliśmy zasady poszanowania książek i każdy został pasowany na czytelnika najcięższą książką. Na pamiątkę spotkania uczniowie otrzymali zakładki i książki do wspólnego czytania z rodzicami w domu - "Córkę antykwariusza" z Instytutu Książki oraz kolorowankę o Mikołowie. Oby ten czas stał się czasem zaszczepienia pasji czytania. Do zobaczenia w bibliotece - najmłodsi czytelnicy.
Agnieszka Szrubarz
7
Rekrutacja do klas I
Zapisy dzieci z obwodu szkoły do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr 1 im. Powstańców Śląskich w Mikołowie na rok szkolny 2025/2026.
TERMIN składania dokumentów od 15 stycznia 2025 r. do 31 stycznia 2025 r.:
Wnioski oraz więcej informacji
WOJEWÓDZKIE KONKURSY PRZEDMIOTOWE 2024/2025
Znamy już wyniki II etapu wojewódzkich konkursów przedmiotowych dla uczniów Szkół Podstawowych. Wzięło w nim udział 38 uczniów z klas VII i VIII. Z satysfakcją informuję, że do etapu wojewódzkiego zakwalifikowało się 8 uczniów z 6 przedmiotów.
Wszystkim uczniom i nauczycielom dziękujemy za wysiłek włożony w przygotowania, gratulujemy osiągniętych wyników i trzymamy kciuki za tych, którzy uzyskali kwalifikacje do III etapu.
Krzysztof Skwarczek
wicedyrektor ds. dydaktycznych
Projekt Edukacyjny "Polak ma essę!”
Nasza szkoła przystąpiła do drugiej edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Polak ma essę!”. Wybrane zadania projektowe są realizowane na lekcjach języka polskiego. Celem projektu jest rozwijanie wiedzy i umiejętności uczniów poprzez kreatywne podejście, bez rywalizacji, z naciskiem na integrację i współpracę. Projekt wspiera kreatywność, krytyczne myślenie oraz swobodną wypowiedź, dostosowany jest do potrzeb uczniów. To dopiero początek naszej inspirującej przygody!
Z wizytą na Olimpie
Czy na lekcji języka polskiego może być BOSKO? Oczywiście…, a to wszystko za sprawą wizyty greckich bogów. Podczas uczty kończącej projekt edukacyjny „Z wizytą na Olimpie”, każdy przygotował prezentację na swój temat, chętnie opowiedział o atrybutach i mitycznych przygodach. Gratulujemy uczniom klasy Vc zaangażowania, kreatywności i wiedzy. Było naprawdę bosko!
44
Mikołowska Świąteczna Paczka – grudzień 2024
Szkolne Koło Wolontariatu z naszymi uczniami oraz nauczyciele i pracownicy obsługi i administracji przygotowali świąteczne paczki dla dwóch wybranych podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mikołowie. Z radością i wzruszeniem wręczyliśmy paczki potrzebującym paniom 18 grudnia br. Bardzo dziękuję wszystkim darczyńcom i koordynatorkom za zaangażowanie, dobroć, hojność i pomoc potrzebującym. Obdarowanym Seniorkom życzymy dużo zdrowia, radości ze zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia i dobroci ludzkiej.
Bożena Hain – dyrektor szkoły
🎅HO HO HO🎅
6 grudnia uczniów naszej szkoły odwiedził długo oczekiwany gość... święty Mikołaj. Z workiem prezentów, w asyście Aniołków i Diabełków przemierzał szkolne korytarze, które rozbrzmiewały świąteczną muzyką, lśniły świątecznymi lampkami i na których roiło się od reniferów i elfów.
Bardzo dziękujemy i zapraszamy za rok!
Będziemy równie grzeczni!
Przedświąteczne spotkanie w Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Mikołowie
W dniu 3 grudnia odbyło się muzyczne spotkanie z podopiecznymi Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mikołowie. Wspólne śpiewanie, zagadki w gwarze śląskiej oraz papierowe aniołki jako prezent dla chorych stworzyły miłą atmosferę. Na koniec trochę słodkości - dla seniorów i chórzystów.
Cieszymy się, że mogliśmy spędzić wspólnie czas.
Donata Dłubis i Bożena Urbanek
Ćwiczmy razem – wracamy do formy
W naszej szkole od września do grudnia 2024r. zrealizowaliśmy projekt „Ćwiczmy razem – wracamy do formy” ze środków Ministra Sportu i Turystyki w ramach Funduszu Zajęć Sportowych dla uczniów. Celem projektu jest aktywizacja sportowa dzieci, profilaktyka wad postawy oraz włączenie jak największej grupy uczniów mikołowskich szkół podstawowych do regularnej aktywności fizycznej poprzez organizację zajęć z elementami gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w okresie IX-XII 2024 r.
Zajęcia prowadzone były w trzech grupach przez panie Agnieszkę Bonk i Agnieszkę Wierzbicę. Podczas dwunastu spotkań uczniowie podczas licznych gier, zabaw, torów przeszkód i obwodów stacyjnych rozwijali koordynację wzrokową i ruchową, motorykę małą i dużą, wzmacniali mięsnie posturalne, nabywali wzorce prawidłowej postawy ciała. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem. Rodzice z niecierpliwością czekają na kolejną edycję projektu.Koordynator Katarzyna Stachoń
"Czy to jutro czy to dziś wszystkim jest potrzebny miś " H. Bechlerowa
Pod tym hasłem w ostatni wtorek 27.11.2024r. obchodziliśmy w szkole Międzynarodowy Dzień Misia. Przez radiowęzeł uczennice klasy 8a odczytały fragment najbardziej popularnej książki o misiu - o "Kubusiu Puchatku". Fragment dotyczył zgubienia ogona przez Klapouchego, Puchatek z dobrego serca obiecał mu go znaleźć. Na końcu czytania było zadanie-odszukać ogon osiołka w bibliotece. Przy pomocy naszych pań pedagogów wszystkie drużyny odnalazły zgubę wg wyznaczonych wskazówek: łyżki do miodu i słoika miodu ukrytych w sali.Podczas lekcji Natalia i Wojtek z klasy 7b przebrani za największych przyjaciół: Puchatka i Tygryska, odwiedzali klasy 1-3, częstując ich pięknymi "misiowymi" cytatami oraz "słodkim co nieco".Dziękujemy bardzo rodzicom Wojtka za wypożyczenie strojów.Biblioteka szkolna wypełniła się misiami dużymi i małymi. Dużą popularnością cieszyły się książki o misiach i te zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Zakończeniem tego dnia było uhonorowanie dyplomem i drobnym upominkiem właścicieli trzech najmniejszych i trzech największych Misiów. Patryk z klasy 2c otrzymał I miejsce w posiadaniu najmniejszego misia, II miejsce otrzymał Filip z klasy 1d i III miejsce otrzymała Julia z klasy 4c. Największego misia i I miejsce otrzymał Mateusz z klasy 7b, II miejsce Emilia z klasy 3c oraz III miejsce Bartosz z klasy 2a.Wszystkim gratulujemy i dziękujemy. Oby ten uśmiech i dobre emocje z tego dnia trwały jak najdłużej
.Agnieszka Szrubarz
4
XII POWIATOWY KONKURS PRZYRODNICZO – PLASTYCZNY Z ELEMENTAMI MEDIALNYMI „Jakie to zwierzę?”
27 listopada odbył się w Szkole Podstawowej nr 5 w Łaziskach Górnych XII POWIATOWY KONKURS PRZYRODNICZO – PLASTYCZNY Z ELEMENTAMI MEDIALNYMI „Jakie to zwierzę?”. Naszą szkołę w tym konkursie reprezentowały dwie uczennice: Kinga Przybyła z klasy 6a oraz Charlotte Secher z klasy 7b. Konkurs składał się z dwóch etapów: pierwszego plastycznego, który polegał na domalowaniu brakujących części puzzli przedstawiających wylosowane przez uczestnika zwierzę, drugi etap konkursu to wyszukanie przez uczestnika informacji na zadane pytania odnośnie tych zwierząt i przedstawienie swoich odpowiedzi przed komisją. Nasze uczennice stworzyły piękne kolaże. Jury szczególnie doceniło pracę Kingi Przybyły, przyznając jej 3 miejsce w kategorii klas IV-VI.
Serdecznie gratulujemy!!!
Metoda Kids’ Skills „Dam radę”
Miło Państwa poinformować, że Szkoła Podstawowa nr 1 w Mikołowie weszła we współpracę z fundacją „ Ulica”. Dzięki licznym szkoleniom, które przeprowadziła fundacja, nasi nauczyciele oraz pedagodzy uzyskali certyfikaty praktyka metody Kids’ Skills.
Metoda Kids’ Skills „Dam radę”, oparta na podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniu, jest wdrażana w naszej szkole. Przyczynia się do poprawy jakości pracy z uczniami poprzez budowanie ich pewności siebie oraz samodzielności. Uczniowie uczą się nowych umiejętności, które pomagają im przezwyciężyć ich problemy.
Wykorzystując tę metodę wśród naszych uczniów, inwestujemy również w nowoczesne podejście do edukacji oraz wsparcie rozwoju dzieci.